نشاسته Starches

نشاسته در مواد غذايي مانند نان، گندم، ذرت و حبوبات، ماكاروني و يا سبزيجات نشاسته‌دار مانند ذرت و سيب‌زميني وجود دارد. اين نوع مواد غذايي به بدن انرژي، ويتامين‌ها، مواد معدني و فيبر را مي‌رسانند. تمام غلات نشاسته‌دار سالم و مناسب هستند چرا كه ويتامين، مواد معدني و فيبر زيادي را در خود دارند. مقداري مواد نشاسته‌دار را در هر وعدة غذايي مصرف كنيد.

اغلب افراد با خوردن مواد نشاسته‌دار موافق نيستند در حالي كه اين امر صحيح‌ نيست. خوردن مواد نشاسته‌دار براي هر كسي لازم است كه اين شامل افراد ديابتي نيز مي‌شود.

starches.jpg

مثالهايي از مواد نشاسته‌دار شامل موارد زير است:

نان

سيب‌زميني

نان ذرت مکزیکی

(Tortillas)

ماكاروني

برنج

لوبيا

ذرت

كراكر (بيسكويت نمکی)

سیب زمینی(هندی) شیرین 

(Yams)

چه ميزان مواد نشاسته‌اي بايد مصرف گردند؟

به عنوان مثال(1):

examlpe1%20starches.jpg

به عنوان مثال(2):

example2%20starches.jpg

/>/>

/>به عنوان مثال(3):

example3%20starches.jpg

چند نوع مواد نشاسته‌اي را انتخاب كرده و در 2 يا 3 وعده آن را مصرف كنيد.

1- در حال حاضر شما چه مقدار از غلات، گندم، ماكاروني وسبزيجات نشاسته‌دار را مصرف مي‌كنيد؟

من در روز به ميزان ......................... از مواد نشاسته‌دار مصرف مي‌كنم.

2- به نوشته قبلی (    هرم غذايي  The food pyramid      )رجوع كنيد و مقدار غذاي نشاسته‌اي خود را محاسبه كنيد.

من در روز به ميزان ........................ مواد نشاسته‌دار را مصرف مي‌كنم.

جهت كنترل ميزان قند خون هرآنچه را كه روزانه مصرف مي‌كنيد مورد سنجش قرار دهيد.

3- من روزانه به ميزان زير از مواد نشاسته‌دار استفاده خواهم كرد.

صبحانه ....................

ميان وعده .....................

نهار ...........................

ميان وعده .....................

شام ..........................

ميان وعده .....................

/ 1 نظر / 360 بازدید
فواد

خيلي خوب بود . هميشه موفق باشيد .